Filter by content type
Users
Attachments

Latest insights in Social Acceptance of Renewable Energies – EU Project MISTRAL Horizon 2020

Many projects to promote renewable energies fail due to the resistance of the local population. The EU has therefore launched a programme called MISTRAL, which aims to support young researchers who are dedicated to the social acceptance of such projects. MISTRAL was supported by the EU’s Horizon 2020 funding programme. The University of St.Gallen also participated in the project and supervised three young researchers in their studies. Two of them give an insight into their findings in the video.

Link to the MISTRAL project: https://mistral-itn.eu/

Die soziale Akzeptanz von erneuerbaren Energien verstehen: Einblicke in das EU-Projekt «MISTRAL» Viele Projekte zur Förderung erneuerbarer Energien scheitern am Widerstand der lokalen Bevölkerung. Die EU hat deswegen ein Programm namens MISTRAL aufgegleist, das Nachwuchsforschende fördern soll, die sich der sozialen Akzeptanz solcher Projekte widmen. MISTRAL wurde durch das EU-Förderprogramm Horizon 2020 unterstützt. Auch die Universität St.Gallen nahm am Projekt teil und hat drei Nachwuchsforschende bei dementsprechenden Studien betreut. Zwei von Ihnen geben im Video Einblick in ihre Erkenntnisse.

Autor: Doris Hoevel

Datum: 21. Juli 2022